چهار حركت ورزشی كه بانوان نباید انجام دهند

چهار حركت ورزشی كه بانوان نباید انجام دهند

ایت بال: گاهی اوقات ورزشكاران با این حال كه حركات ورزشی مخصوص قسمت های مختلف بدن را انجام می دهند شاهد تاثیر مثبت نیستند و یا حتی متوجه تاثیرات عكس می شوند. بانوان ورزشكار باید دقت كنند كه برخی حركات ورزشی نتیجه مطلوب در بر ندارد و باید در انتخاب حركات توجه لازم را انجام دهند.


به گزارش ایت بال به نقل از ایسنا و به نقل از سایت MNT، چند حركت ورزشی وجود دارد كه تاثیر مطلوبی بر روی بدن بانوان ندارند و بهتر است كه در انتخاب آنها دقت شود. این حركات عبارتند از:
1. خم شدن از پهلو با وزنه:
این حركت برای آب شدن پهلوها انجام می گردد اما در بدن بانوان معمولا این حركت نتیجه ای عكس دارد. بهتر است كه به جای این حركت بانوان حركت پلانك از بغل را انجام دهند. حركت پلانك از بغل بر روی عضلات بالا تنه و پهلوها كار می كند.
2. اسكات با وزنه:
اسكات حركتی مطلوب برای همه عضلات بدن است اما اگر بانوان به دنبال پرورش عضلات پای خود هستند بهتر است از این حركت استفاده نكنند، زیرا این حركت به جای سوزاندن چربی ها پاها را درشت تر می كند. به جای این حركت از حركت لانژ استفاده كنید. حركت لانژ را بدون وزنه انجام دهید. لانژ بر روی باسن و عضلات شكم هم كار می كند. به هنگام انجام این حركت مراقب سلامت زانوها باشید.
3. لت از عقب گردن:
بهتر است نه مردان و نه زنان این حركت را انجام ندهند. این حركت فشار اضافی بر روی قسمت بالایی ستون فقرات وارد می نماید كه در نهایت منجر به گردن و كمردرد می گردد. به جای این حركت از دمبل استفاده كنید.
4. كیك بك:
این حركت معمولا تاثیر زیادی بر روی عضلات باسن ندارد به جای این حركت اسكات انجام دهید. با سه ست اسكات با 10 تكرار شروع كنید. در انجام حركت اسكات مراقب باشید كه به زانوها فشاری وارد نشود.



1397/01/15
16:12:35
5.0 / 5
4559
تگهای خبر: ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
بیلیارد