تفاوت گرم كردن تمرین با گرم كردن برای مسابقه فوتبال

تفاوت گرم كردن تمرین با گرم كردن برای مسابقه فوتبال

به گزارش ایت بال مدرس بدنساز فیفا و كنفدراسیون فوتبال آسیا می گوید: مربیان بدنساز باید بدانند كه گرم كردن برای تمرین متفاوت از گرم كردن برای حضور در مسابقات است و بی توجهی نسبت به این مساله به سبب افزایش شدت ضربان قلب سبب لطمه دیدگی بازیكن می شود.


دكتر غلامرضا جهانی در گفت و گو با ایسنا، اضافه كرد: برای این كه بازیكنان لیگ برتر فوتبال در جریان مسابقات كمتر گرفتار لطمه دیدگی شوند باید مربیان بدنساز به این مساله توجه داشته باشند كه گرم كردن برای تمرینات با گرم كردن جهت شركت در مسابقات به خاطر كاهش و افزایش تعداد ضربان قلب متفاوت می باشد و در صورت بی توجهی، این مساله می تواند سبب لطمه دیدگی بازیكن شود.
وی اظهار داشت: اگر هدف مربی از گرم كردن بازیكن برای حضور در تمرینات است باید به این مساله توجه داشته باشد كه در ۸ دقیقه اول گرم كردن باید تمریناتی را برای بازیكن در نظر بگیرد كه ضربان قلبش به ۱۰۰ تا ۱۳۰ برسد، سپس پس از ۲ دقیقه استراحت فعال در فاز دوم تمرینات باید به شكلی باشد كه ضربان قلبش به ۱۳۰ تا ۱۶۰ برسد و در فاز سوم پس از دو دقیقه استراحت فعال، اگر گرم كردن جهت شركت در مسابقات باشد شدت و حجم تمرینات باید طوری طراحی شود كه ضربان قلب به ۱۸۰ تا ۱۹۰ برسد.
مدرس بدنساز فیفا افزود: گرم كردن نباید به شكلی باشد كه منجر به خستگی و لطمه دیدگی بازیكن شود. بلكه هدف از گرم كردن این است تا بازیكن از نظر شرایط روحی و روانی به حدی برسد كه با انگیزه و روحیه مضاعفی در مسابقات شركت نماید.
جهانی درانتها اضافه كرد: در گرم كردن برای تمرین نیاز نیست حجم و شدت تمرینات به حدی باشد كه ضربان قلب بازیكن به ۱۸۰ یا ۱۹۰ برسد، چون در این صورت احتمال افزایش لطمه دیدگی بازیكن بالاست. متاسفانه برخی مربیان بدنساز چون به این مساله توجه خاصی ندارند همین مساله سبب می شود تا بازیكن پس از گرم كردن با آمادگی بالایی در مسابقات حضور پیدا نكند.




منبع:

1398/06/24
20:37:51
5.0 / 5
3831
تگهای خبر: بازی , طراحی , فوتبال , مسابقه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
بیلیارد