مشکلات یخچال سامسونگ که سرد نمی شود

مشکلات یخچال سامسونگ که سرد نمی شود

تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، در ادامه یک به یک عواملی که موجب بروز اختلال در تولید سرما در یخچال سامسونگ می شوند را شرح داده و برای رفع هر عامل، راهکار هایی را ارائه کرده اند.


یخچال سامسونگ، از پرطرفدار ترین و پر استفاده ترین محصولات این برند است که در بسیاری از خانه های ایرانی دیده می شود. بروز مشکلات مختلف در این دستگاه عادی بوده و همانند دیگر لوازم خانگی معیوب شده و ممکن است دچار ایرادات مختلفی شود.

یکی از مهم ترین خرابی های رایج برای این وسیله، خنک نشدن یخچال سامسونگ است. مختل شدن فرآیند سرما سازی موجب فساد مواد غذایی و بو گرفتن یخچال خواهد شد. از این رو لازم است حتما مشکل ایجاد شده برطرف شده و حتما برای عیب یابی و تعمیر یخچال سامسونگ، اقدامات لازم انجام شود.

تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، در ادامه یک به یک عواملی که موجب بروز اختلال در تولید سرما در یخچال سامسونگ می شوند را شرح داده و برای رفع هر عامل، راهکار هایی را ارائه کرده اند.

خراب شدن فن کندانسور یخچال سامسونگ

این فن وظیفه دارد گرمای تولید شده توسط کمپرسور را به بیرون از یخچال سامسونگ هدایت کند. اگر این فن خراب باشد، کمپرسور بیش از حد گرم می شود و در نهایت از کار می افتد. برای بررسی سلامت فن کندانسور، می توانید پره های آن را با دست بچرخانید. اگر فن به راحتی نمی چرخد یا صدای غیر عادی دارد، احتمالاً خراب شده است.

معیوب شدن فن اواپراتور یخچال سامسونگ

فن اواپراتور وظیفه دارد هوای سرد را در داخل یخچال به گردش در آورد. با خرابی فن اواپراتور، یخچال سامسونگ به درستی خنک نمی شود. برای بررسی سلامت فن اواپراتور، باید به پشت یخچال دسترسی داشته باشید. معمولاً این فن در قسمت پایین و نزدیک به کمپرسور قرار دارد. می توانید با گوش دادن به صدای فن از سلامت آن مطمئن شوید.

بروز ایراد در کمپرسور یخچال سامسونگ

کمپرسور قلب سیستم خنک کننده یخچال سامسونگ است و خرابی آن می تواند منجر به هزینه های سنگین تعمیر شود. اگر کمپرسور خراب باشد، هیچ سرمایی در یخچال تولید نمی شود. همان طور که پیش تر گفته شد، علائم خرابی کمپرسور شامل صدای بلند و غیر عادی است. در صورت مشاهده این علائم، باید از تعمیرکار یخچال سامسونگ کمک بخواهید.

یخ زدگی اواپراتور یخچال سامسونگ

اواپراتور قطعه ای است که در داخل یخچال قرار دارد و گاز مبرد را خنک می کند. اگر اواپراتور دچار یخ زدگی یا گرفتگی شود، یخچال سامسونگ به درستی خنک نخواهد شد. برای بررسی یخ زدگی اواپراتور، باید به پشت این یخچال دسترسی داشته باشید. اواپراتور معمولاً در پشت محفظه فریزر قرار دارد. در صورتی کهس اواپراتور یخ زده است، می توانید آن را با استفاده از سشوار و در دمای کم ذوب کنید.

نشتی گاز مبرد یخچال سامسونگ

نشتی گاز مبرد یکی از جدی ترین مشکلات مربوط به یخچال سامسونگ است. این اتفاق می تواند به دلیل سوراخ شدن در لوله های سیستم خنک کننده رخ دهد. نشتی گاز مبرد معمولاً با بوی شدید شیمیایی همراه است. اگر بوی مشکوکی از یخچال خود حس می کنید، اتصال برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرکار یخچال سامسونگ تماس بگیرید.

تنظیم نادرست دمای یخچال سامسونگ

ممکن است به طور تصادفی دما را روی درجه ‌ای تنظیم کرده باشید که به اندازه کافی سرد نباشد. دمای ایده ‌آل برای یخچال 3 درجه سانتی‌ گراد (37 درجه فارنهایت) و برای فریزر -18 درجه سانتی‌ گراد (0 درجه فارنهایت) است.

فعال بودن حالت صرفه ‌جویی در انرژی

برخی از مدل‌ های یخچال سامسونگ دارای حالت صرفه‌ جویی در انرژی هستند که می ‌تواند دمای یخچال را کاهش دهد. بررسی کنید که آیا این حالت فعال است یا خیر و در صورت نیاز آن را غیر فعال کنید.

بروز مشکل در درب یخچال سامسونگ

اگر درب یخچال به درستی بسته نشود، هوای سرد نشت می ‌کند و یخچال خنک نمی ‌شود. لاستیک دور درب را بررسی کنید تا ببینید آیا پاره، فرسوده یا کثیف شده است یا خیر. هم چنین مطمئن شوید که درب به طور کامل و صاف بسته می ‌شود.

در این مقاله از سایت تابناک درباره مقاله علت سرد نکردن یخچال سامسونگ بیش تر بخوانید

انسداد و گرفتگی دریچه ‌های هوا

دریچه‌ های هوا در داخل یخچال سامسونگ جریان هوا را به گردش در می ‌آورند. اگر این دریچه ‌ها مسدود شوند، گردش هوا مختل می ‌شود و فرآیند سرما سازی این یخچال را مختل می کند. این دریچه‌ ها باید به صورت مرتب تمیز شوند. چنان چه در این زمینه دانش بالایی ندارید، از خدمات تعمیر یخچال سامسونگ استفاده نمایید.

بالا بودن دمای محل قرار گیری یخچال سامسونگ

در صورتی که یخچال سامسونگ در محیطی گرم قرار داشته باشد، ممکن است به اندازه کافی خنک نشود. توصیه می کنیم این یخچال را تا حد امکان از منابع گرما مانند اجاق گاز یا نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

پر کردن بیش از حد کابین یخچال

چنان چه کابین یخچال سامسونگ بیش از حد پر شده باشد، جریان هوا مختل می ‌شود و یخچال به درستی خنک نمی‌ شود. از پر کردن بیش از حد یخچال خودداری کنید و فضای کافی بین اقلام برای گردش هوا باقی بگذارید.

وجود نداشتن مکش درب یخچال سامسونگ

مطمئن شوید که درب یخچال سامسونگ به طور کامل بسته شود. برای بررسی این امر، یک تکه کاغذ را بین درب و بدنه یخچال قرار دهید. اگر بتوانید به راحتی کاغذ را بیرون بکشید، ممکن است درب به درستی بسته نشود. در این صورت باید لولا ها تنظیم شوند یا لاستیک درب نیاز به تعویض دارد.

ایراد در سیستم یخ ‌زدایی یخچال سامسونگ

برخی از مدل ‌ها دارای تنظیماتی برای کنترل فرآیند یخ‌ زدایی هستند. بررسی کنید که این تنظیمات به درستی پیکر بندی شده باشند. تنظیمات یخ ‌زدایی نامناسب می ‌تواند منجر به یخ ‌زدگی بیش از حد اواپراتور و اختلال در خنک شدن یخچال شود.

وجود مشکل در برد الکتریکی

برد الکتریکی یخچال وظیفه کنترل تمام اجزای آن را بر عهده دارد. بروز ایراد و خرابی در برد الکترنیکی، باعث مختل شدن عملکرد یخچال سامسونگ خواهد شد. به دلیل پیچیدگی این برد، عیب یابی و تعمیر برد الکتریکی باید توسط تعمیرکار متخصص یخچال سامسونگ انجام پذیرد.

1403/03/12
23:27:30
5.0 / 5
247
تگهای خبر: رپورتاژ , خدمات , سایت , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
بیلیارد