معاونت علمی اعلام كرد؛

بازار خدمات نانویی ۱۳۰ درصد رشد کرد

بازار خدمات نانویی ۱۳۰ درصد رشد کرد

محصولات فناوری نانو ایران بطور کلی در سه گروه کالا، خدمات و تجهیزات دسته بندی می شوند و بخش خدمات طی یک سال اخیر نزدیک به 130 درصد رشد داشته است.



به گزارش ایت بال به نقل از معاونت علمی و فناوری، محصولات فناوری نانو ایران بطور کلی در سه گروه کالا، خدمات و تجهیزات دسته بندی می شوند. فناوری که شاخص موج چهارم انقلاب صنعتی می خوانندش و همه عرصه های علمی را تحت تاثیر قرار داده است. این فناوری همه فن حریف روند رو به رشدی را طی کرده است و هر روز شاهد افزایش کاربردهای آن در صنایع مختلف هستیم.
بازار این فناوری در دنیا داغ و پرمشتری است. در ایران نیز این محصولات در سه گروه کالا، خدمات و تجهیزات دسته بندی می شوند. گزارش ها نشان میدهد که بیشترین حجم بازار نانو، معادل ۹۶ درصد، متعلق به کالاها است. بخش خدمات نیز طی یک سال اخیر نزدیک به ۱۳۰ درصد رشد داشته و از ۴۴۳ میلیاردریال به ۱ هزار و ۱۵ میلیاردریال رسیده است.
فروش تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی فناوری نانو نیز با وجود تحریم ها و کمبود منابع مالی و حمایتی با افزایش ۴۸ درصدی همراه بوده است. بیش از ۵۵ درصد از حجم بازار کالاهای فناوری نانو به حوزه ساخت و ساز متعلق می باشد. محصولاتی چون «شیرآلات»، «شیشه های کم گسیل»، «بتن سبک»، «انواع کف پوش» و «انواع کاشی و گرانیت آنتی با کتریال».
صنایع اپتوالکترونیک نیز در رتبه بعدی ایستاده و حدود ۱۲ درصد از بازار کالاهای نانو ایران ساخت را به خود مختص کرده است. محصولات حوزه خودرو، نفت و گاز، نساجی و پلیمر و کامپوزیت با سهم بین ۹.۲ تا ۵.۲ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
شیرآلات بهداشتی و خانگی به سبب گستردگی بازار مصرف، حجم بالای تولید و همین طور کاربرد خوب تجهیزات لایه نشانی PVD در این صنعت، حجم بالایی از محصولات نانوی حوزه ساختمان (عددی بیش از ۷۰ درصد) را به خود اختصاص داده ند.

1400/07/26
09:14:44
5.0 / 5
272
تگهای خبر: تیم , خدمات , خودرو , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
بیلیارد