سورنا ستاری:

سیمولاتورهای پزشكی برای دانشجویان رشته های پزشكی ساخته شد

سیمولاتورهای پزشكی برای دانشجویان رشته های پزشكی ساخته شد

به گزارش ایت بال معاون علمی و فناوری با اشاره به اینکه سیمولاتورهای پزشکی ساخته شده توسط محققان کشور در مواردی بدون مشابه خارجی هستند، اظهار داشت: بزودی وارد پروتکلهای آموزشی با این سیمولاتورها در کشور خواهیم شد.



به گزارش ایت بال به نقل از مهر، سورنا ستاری امروز در نمایشگاه سیمولاتورهای پزشکی که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت بهداشت همواره حامی شرکتهای دانش بنیان در حوزه های پزشکی بوده است.
وی ضمن اشاره به این نمایشگاه اظهار داشت: دستاوردهای محققان کشور در حوزه تجهیزات پزشکی و سیمولاتورها، نفوذ شرکت ها در حوزه های بهداشتی، کلینیکالی و بیمارستانی را نشان داده است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: ما از چندین ماه پیش به صورت جدی آموزش های پزشکی را در جهت افزایش کیفیت آموزش های مجازی در چارچوب سیمولاتورها آغاز کردیم.
ستاری اظهار داشت: استفاده از سیمولاتورهای پزشکی می تواند کیفیت آموزش های پزشکی را ارتقاء دهد و منجر به رشد بحث پژوهشی در دانشکده های پزشکی می شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش های پزشکی به واسطه سیمولاتورها، یک اتفاق نو در کشور است، اظهار داشت: هر یک از سیمولاتورها کاربردهای مختلفی دارند که نمونه های آنها توسط محققان کشور ساخته شده یا حتی بعضی از آنها نمونه های خارجی ندارند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: این نشان داده است که فناوران کشور ایده های نو و جدیدی در این حوزه ها عرضه کرده اند که حتی در دنیا مشابه ندارد.
وی با تاکید بر این که بزودی وارد پروتکلهای آموزشی به واسطه سیمیلاتورهای پزشکی می شویم، اظهار داشت: از این سیمولاتورها، جراحان، دانشجویان و خیلی از افرادی که در حوزه پزشکی فعالیت می نمایند، می توانند بهره ببرند.
به گفته ستاری، آموزش از راه این سیمولاتورها یک نفوذ فکری فوق العاده است که باید از فناوران این حوزه تشکر کرد.


منبع:

1400/03/29
12:09:24
5.0 / 5
1153
تگهای خبر: آموزش , فعالیت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
بیلیارد