نعمتی:

۱۴۰۰ از سالهای تاریخی ورزش زنان خواهد بود

۱۴۰۰ از سالهای تاریخی ورزش زنان خواهد بود

دارنده طلای پارالمپیک، سال ۱۴۰۰ را یکی از سالهای تاریخی ورزش زنان ایران پیش بینی نمود و اظهار داشت: کسب مدال خوشرنگ در المپیک توکیو برای زنان دوراز دسترس نیست.



زهرا نعمتی که طی چند روز گذشته بعنوان فرد پیشگام در نسل جوان IPC از جانب کمیته بین المللی پارالمپیک عرضه شد، روز دوشنبه در گفت و گو با اضافه کرد: امروز ورزش زنان علیرغم مشکلات زیاد سکوی های افتخار را در عرصه های جهانی و آسیایی کسب می کنند و مدال می گیرند که البته حضور آنها در مجامع بین المللی خود یک موفقیت و جایزه است.

بانوی کماندار طلایی ایران می گوید: اما مهم می باشد زنان و مردان به این خود باوری برسند که می توانند با توانایی های خود مدال بگیرند و افتخار کسب کنند.

نعمتی ورزش ایران را در سال ۹۹ این گونه توصیف می کند: با وجود ویروس کرونا ورزش دنیا سکته کرد و خیلی از فعالیت ها دستخوش تغییر و تحولات شد و کار را سخت کرد.

عضو تیم ملی تیرو کمان ابراز امیدواری کرد که نباید انگیزه را از دست داد و خود من هم در این شرایط سخت تلاش می کنم تا در پارالمپیک توکیو بهترین نتیجه را برای کشورم کسب کنم.

نعمتی در ادامه سال ۱۴۰۰ را برای ورزش زنان تاریخی عنوان می کند و می گوید: ۱۴۰۰ می تواند یکی از سالهای تاریخی باشد چونکه ستاره های بی نظیری در کاروان ایران هستند که می توانند تاریخ سازی کنند.

وی درباره کسب سهمیه تیرو کمان برای بازی های المپیک اظهار داشت: سخت تلاش می کنم تا سهمیه المپیک را کسب کنم و اگر هم رقابت های کسب سهمیه به علت کرونا برگزار نشود بخت سهمیه ما نیزحتی از راه رنکینگ بالاست.

بانوی پرچمدار کاروان المپیک ایران در سال ۲۰۱۶ رقابت های این دوره از بازی ها را سخت و سنگین عنوان نمود که بهترین های جهان در این آوردگاه جهانی حاضر می شوند اما کسب مدال در حوزه زنان ورزشکار کشورمان در توکیو دور از دسترس نیست.

کسب اولین مدال طلای بانوان کشورمان در تاریخ پارالمپیک از جانب «زهرا نعمتی» در سال ۲۰۱۲ لندن بعنوان نقطه عطف حضور زنان در عرصه های ورزشی به شمار می رفت. این بانوی افتخارآفرین ورزش کشور این دفعه فراتر از لندن در اقدامی نادر همزمان سهمیه المپیک و پارالمپیک ریو را از آن خود کرده بود.

وی همینطور در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در تاریخ کشورمان موفق به دریافت تقدیرنامه ی جنبش المپیک در جهت ترویج ارزش های آن شد.

نعمتی اولین ورزشکار ایرانی، اولین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که توانسته هم در المپیک و هم در پارالمپیک کسب سهمیه کند.
کسب ۲ مدال طلا و یک مدال برنز در پاراالمپیک های لندن و ریو، سه مدال طلا در مسابقات جهانی ایتالیا و تایلند، مدال طلای مسابقات آسیایی در کره جنوبی، بهترین ورزشکار آسیایی سال ۲۰۱۳ و بهترین ورزشکار دنیا در سال ۲۰۱۳ در زٌمره افتخارات ورزشی این بانوی مدال آور کشورمان است.


1400/01/16
11:33:14
5.0 / 5
941
تگهای خبر: بازی , تیم , تیم ملی , رقابت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
بیلیارد