در گزارش ایت بال اعلام شد؛

برخی كشورها خواهان راه اندازی خط تولید ماسك نانوی ایرانی شدند

برخی كشورها خواهان راه اندازی خط تولید ماسك نانوی ایرانی شدند

به گزارش ایت بال رئیس مركز فناوری های راهبردی معاونت علمی بابیان اینكه برخی كشورها خواهان راه اندازی خط تولید ماسك در كشورشان هستند، اظهار داشت: خط تولید در تركیه، چین، كره جنوبی، كشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد میشود.



دکتر اسماعیل قادری فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: خیلی از شرکتهای دانش بنیان از همان ابتدای شروع اپیدمی کرونا مشغول تولید ماسک شدند تا نیاز کشور برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه حتی یکی از شرکتها دستگاهی که ماسک های معمولی را به ماسک های نانو تبدیل می کند را صادر نکرد، بیان نمود: تا بدین واسطه ماسک را برای کادر پزشکی، بیماران و مردم در کشور تأمین کنند.
به گفته رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری، حالا استفاده از ماسک در کشور الزامی است و علاوه بر شرکتهای دانش بنیان نهادهای دیگری هم ماسک تولید می کنند.
وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت مجوز صادرات محصولات کرونا را صادر می کند، بیان نمود: حالا به علت تأمین ماسک در کشور، صادرات آن امکان پذیر است چونکه مازاد احتیاج به تولید می رسد.
وی با اشاره به اینکه برخی کشورها خواهان راه اندازی خط تولید هستند نه خود ماسک اظهار داشت: کشورهای ترکیه، چین، کشورهای حاشیه خلیج فارس، کره جنوبی همچون کشورهایی هستند که خواهان ایجاد خط تولید ماسکهای نانوی ایرانی در کشورشان هستند.
وی با اشاره به اینکه از محصولات دیگری که امکان صادرات آن در این مقطع زمانی وجود دارد ونتیلاتور است، اظهار داشت: به علت اینکه ونتیلاتور هم به اندازه نیاز کشور به تولید رسیده امکان صادرات آن وجود دارد.
به گفته رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجوز صادرات بقیه محصولات در رابطه با کرونا با وزارت بهداشت است و شرکت و معاونت علمی هیچ دخالتی در این حوزه نمی کنند.


منبع:

1399/04/31
13:56:41
5.0 / 5
2422
تگهای خبر: مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
بیلیارد