ورزش های مناسب كودكان در روزهای قرنطینه

ورزش های مناسب كودكان در روزهای قرنطینه

ایت بال: پزشك متخصص لطمه های ورزشی و دردهای عضلانی در مورد نحوه ورزش كردن كودكان در روزهای قرنطینه توضیح داد.



فریناز فهیمی پور در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با ورزش در منزل در كودكان در هنگام انتشار ویروس كرونا، بیان كرد: با توجه به این كه شیوع ویروس كرونا در كشور از مدت ها قبل سبب شده تا كودكان نیز همانند بسیاری دیگر از اقشار جامعه در قرنطینه خانگی باشند، بنا بر این نیز باید در كنار سایر موارد مورد توجه خانواده ها در رابطه با كودكان به ورزش كردن آنها نیز دقت كرد.
وی افزود: با توجه به این كه فعالیت فیزیكی در دوران كودكی سبب حفظ سلامت روانی، جسمانی، استواری استخوانی و كنترل وزنی می شود، اظهار داشت: بدین سبب انجام تمرینات ورزشی بسیار باارزش است و باید با در نظر گرفتن شرایط كودك ورزش های مختلفی را مدنظر قرار داد.
پزشك متخصص لطمه های ورزشی و درد های عضلانی با اشاره به اینكه انجام ورزش های هوازی، تمرینات قدرتی باتوجه به سن كودك و حركات كششی سفارش می شود، اظهار نمود: ورزش های هوازی كه كودكان در منزل می توانند انجام دهند مانند دوچرخه سواری، دویدن و حركات ریتمیك است كه روزانه سفارش می شود حداقل به مدت یك ساعت با شدت متوسط تا شدید باشد.
بگفته فهیمی پور همین طور جهت بهبود استواری استخوانی، انجام حركات ورزشی با تحمل وزن همراه با جهش و پرش سفارش می شود كه از آن جمله لی لی كردن و طناب زدن را می توان نام برد.




منبع:

1399/01/29
20:37:54
5.0 / 5
3265
تگهای خبر: دوچرخه سواری , سلامت , فعالیت , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
بیلیارد