چگونه بر سردرد ناشی از روزه داری غلبه نماییم

چگونه بر سردرد ناشی از روزه داری غلبه نماییم

به گزارش ایت بال عضو هیات علمی و مدیر گروه فیزیولوژی ورزشی پژوهشگاه علوم ورزشی معتقد است: در روزهای ماه مبارك رمضان برای پیشگیری از سردرد ناشی از افت قند خون، با انجام فعالیت ورزشی می توانید بر سردرد خود غلبه كنید.


دكتر هادی روحانی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: مهم ترین عامل ایجاد سردرد در طول روز برای افراد روزه دار، افت قند خون است كه به علت غذا نخوردن روزه دار بعد از وعده سحر رخ می دهد. این سردرد به صورت معمول اندكی بعد از ساعت ظهر بروز می كند و به همراه خود، بوی بد دهان را هم به دنبال دارد كه علامت كاهش قند خون و استفاده بدن از مواد جایگزین قند مانند كتون بادی ها است. البته این مساله به این معنا نیست كه در بدن شما هیچ قندی وجود ندارد بلكه قند در مخازن ویژه مثل عضلات و كبد به صورت گلیكوژن ذخیره می شود، اما در دسترس سلول های مغزی قرار ندارد.
وی اظهار داشت: از آنجایی كه سلول های عصبی و مغز فقط می توانند قند مصرف كنند بنابراین، كمبود قند منجر به سردرد و عصبانیت شما می شود. پس برای این كه بتوانید در روزهای ماه مبارك رمضان بر سردرد و بی حالی خود غلبه كنید، بهتر است با یك ترفند علمی و با انجام یك حركت ورزشی قندها را از مخازن بدن رها كرده و به سمت خون و مغز هدایت كنید.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم ورزشی در انتها خاطرنشان كرد: زمانی كه احساس سردرد در این ایام دارید، در همان لحظه از روی صندلی خود بلند شوید و شروع كنید تعداد ۲۰ پله را با سرعت بالا بروید، یا یك مسیر ۳۰ متری را با سرعت بدوید. یا در جا، چند بار با سرعت بالا و پایین بپرید. با این كار به مغز پیغامی ارسال می كنید در خصوص این كه می خواهید یك فعالیت بدنی انجام دهید و بدن شما هم آغاز به خروج انرژی از منابع خود بخصوص رهاسازی قند از كبد می كند. با این ترفند علمی به راحتی می توانید قند را در اختیار مغز خود قرار دهید و سردرد را از خود دور كنید.



1398/02/30
14:34:45
5.0 / 5
3795
تگهای خبر: فعالیت , ورزش , ورزشی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
بیلیارد