كارشناس ورزش مدارس: مهم دانستن كسب مقام در مدارس ماهیت ورزش آموزشی را زیر سوال می برد

كارشناس ورزش مدارس: مهم دانستن كسب مقام در مدارس ماهیت ورزش آموزشی را زیر سوال می برد

به گزارش ایت بال معاون تربیت بدنی سلامت اداره كل شهرستان های استان تهران با اشاره به اینكه سواد حركتی كودكان امروزی نسبت به كودكان گذشته بسیارپایین آمده است اظهار داشت: سواد حركتی در كودكان امروزی افزایش نمی یابد مگر اینكه فعالیت های ورزشی و ثمربخش را در كودكان افزایش دهیم.


محمد رحیم در گفتگو با ایسنا، در مورد وضعیت ورزش در مدارس، اظهار داشت: می توانیم ورزش را به چهار دسته ی حرفه ای، قهرمانی، آموزشی و همگانی تقسیم بندی نماییم كه مهمترین آن، ورزش آموزشی است چونكه كه پایه و اساس سه دسته دیگر است ازاین رو می توان اظهار داشت كه هدف ورزش آموزشی تربیت كودكان و بچه ها و آماده كردن آنان از راه ورزش به منظور زندگی آینده است.
وی در درباره امكانات ورزشی در مدارس اظهار داشت: از مهمترین امكانات در مدارس می توان به حیاط مدارس اشاره نمود به این علت كه كلاس ورزش در آن برگزار می گردد و بعنوان كلاس تربیت بدنی شناخته می شود ازاین رو باید به آن توجه زیادی كرد البته برخی از مدارس امكان دارد علاوه بر حیاط مدارس زمین ها و یا سالن هایی را اجاره كنند ولی شاهد می باشیم كه در تمامی مدارس این اتفاق نمی افتد. در مدارس دولتی كه جمعیت دانش آموزان بالا است حیاط مدرسه نقش بسیار مهمی را دارد.
معاون تربیت بدنی سلامت اداره كل شهرستان های استان تهران، اضافه كرد: همانطور كه گفته شد فضای حیاط بعنوان كلاس درس از آن یاد می شود و آموزش دهنده ها كه معلمان ورزش و مخاطب آنان دانش آموزان هستند باید با عنایت به فعالیت هایی كه مد نظر معلمان است وسایل مورد نیاز آن ورزش را فراهم نمود و این رشته ها از ۸ یا ۹ رشته خارج نیست. همانطور كه مشاهده می شود ورزش های توپی غالب است چونكه اینگونه ورزش ها شركت گروهی و جمعی را می طلبد و افراد بیشتری را می توان در آن بازی ها شركت داد.
او با اشاره به اینكه ورزش را نباید با بازی اشتباه گرفت، تصریح كرد: برای بازی در مدارس آنچنان نیازی به وسایل ورزشی نیست و بازی فقط وقت بچه ها را پر می كند در حالیكه می دانیم ورزش در مدارس رسالت آموزشی دارد و یك نوع مبحث تربیتی است كه با شاد كردن می تواند بچه ها و دانش آموزان را به منظور زندگی آینده آماده كنند.
معاون تربیت بدنی سلامت اداره كل شهرستان های استان تهران، اظهار داشت: معتقدم زیرساخت ها با عنایت به آموزش هایی كه در مدارس می شود متفاوت می باشد اما از اصلی ترین زیرساخت ها و سخت افزارها می توان به دیرك دروازه، میله والیبال و پایه ی بسكتبال و حتی در برخی از مدارس میز تنیس روی میز اشاره نمود. حتی می توان دوومیدانی كه مادر ورزش ها است را در مدارس تقویت نماییم. این زیر ساخت ها در مناطق مختلف متفاوت می باشد بعنوان مثال سخت افزارهای شهر تهران با سخت افزارهای شهرهای دیگر و حتی در میان مناطق شهر تهران هم متفاوت می باشد. درست است كه در تهران فضای كمی برای ورزش است ولی از نظر سخت افزارهای ورزشی و تجهیزات كمی جلو تر از مناطق دیگر است.
او با اشاره به اینكه ورزش یك نوع فعالیت جمعی است، اظهار داشت: زمانی كه ورزش در مدارس اجرا می شود به علت اینكه كودكان كنار هم به فعالیت می پردازند سبب اجتماعی شدن آنها و رشد آنها در جامعه می گردد و مدارس نباید دانش آموزان را برای كسب قهرمانی و مقام اجبار كنند چونكه كه ماهیت ورزش آموزشی زیر سوال رفته و اثر منفی در میان دانش آموزان خواهد داشت.
رحیم در پایان، اظهار داشت: سهم رسانه ها را در ورزش آموزشی باید افزایش دهیم و به سیاست گذارها یادآوری نماییم كه این ورزش مهم را از یاد نبرند و رسانه ها می توانند سهم مطالعه و ورزش را در میان افراد جامعه بالا برند و اهمیت آنرا پررنگ تر كنند.



1398/02/23
14:33:47
5.0 / 5
4479
تگهای خبر: آموزش , بازی , سالن , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
بیلیارد