رئیس هیات بازی های بومی محلی سیستان و بلوچستان:

4000 ورزشكار در رقابت های جام رمضان شركت دارند

4000 ورزشكار در رقابت های جام رمضان شركت دارند

ایت بال: زاهدان - رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چهار هزار ورزشكار روستایی این استان در رشته های مختلف ورزشی ویژه ماه مبارك رمضان شركت دارند.


محمد امیر براهویی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: رقابت های ورزشی ویژه ماه رمضان در رشته های فوتبال، فوتسال و والیبال ویژه خانه ورزش های روستایی در رشته های پینگ پنگ، شطرنج و فوتبال دستی از 27 اردیبهشت در سیستان و بلوچستان آغاز و تا آخر این ماه مبارك ادامه دارد.
وی اضافه كرد: بازی های بومی محلی از گذشته های دور بخصوص در روستاهای سیستان و بلوچستان رواج داشته و خیلی از روستاییان برای تنوع، سلامتی جسم و روان و پركردن اوقات فراغت از این بازی ها استقبال می كنند.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری بازی های بومی و محلی را تولید شور و نشاط اجتماعی در بین مردم بخصوص روستاییان ذكر كرد.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان تصریح كرد: با عنایت به تنوع فرهنگی تابحال 130 بازی بومی و محلی در این استان شناسایی شده به صورتی كه تنوع این رشته ها زمینه جذب بیش از 6 هزار ورزشكار سازمان یافته را در این هیات فراهم نموده است.
وی ادامه داد: همینطور سیستان و بلوچستان یكی از استان های سرآمد در رشته بازی های بومی و محلی است.
به گزارش ایت بال به نقل از ایرنا هم اینك 70 هزار ورزشكار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
7316**3213


1397/03/02
16:02:22
5.0 / 5
4561
تگهای خبر: بازی , رقابت , فوتبال , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
بیلیارد