سفارش های ورزشی برای بیماران ASL

سفارش های ورزشی برای بیماران ASL

ایت بال: بیماران مبتلا به ASL به علت تحلیل رفتن عضلات بدن محدودیت حركت پیدا می كنند و این امر سبب می گردد كه نتوانند ورزش كنند. با این حال راه هایی وجود دارد كه این بیماران می توانند فعالیت فیزیكی داشته باشند و از فواید آن بهره ببرند.


به گزارش ایت بال به نقل از ایسنا و به نقل از ASL NEWS، بیماران مبتلا به ASL می توانند با كمك سفارش های زیر ورزش كنند:

۱. پیش از شروع با پزشك خود مشورت كنید و مطمئن شوید كه چه نوع ورزشی را در چه مدت زمانی می توانید انجام دهید.

۲. هدف از ورزش كردن بیماران ASL افزایش كارایی عضلات و كاهش سرعت تحلیل رفتن آنها است. ضمنا این بیماران می توانند با ورزش كردن توانایی هوازی و استقامت خویش را بالا برند.

۳. اگر هنوز تعادل بدن شما برقرار است می توانید پیاده روی كنید یا چند بار در هفته به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری كنید. البته این فعالیت نباید فشاری به شما وارد كند و در صورتی كه احساس فشار كردید می توانید میزان ورزش را به ۱۰ دقیقه كاهش دهید.

۴. این بیماران می توانند در طول هفته چند بار با وزنه سبك ورزش قدرتی انجام دهند. بهتر است كه ورزش قدرتی را در روزهایی كه ورزش هوازی انجام می دهید در برنامه خود نداشته باشید. ورزش قدرتی سبب افزایش حجم عضلات می گردد و از پیشرفت بیماری می كاهد.

۵. این بیماران می توانند حركات كششی انجام دهند. انجام حركات كششی یك یا دو بار در روز به كاهش درد عضلات كمك می نماید و از محدودیت های حركتی می كاهد. پس از ورزش بهتر است كه حركات كششی صورت گیرد.

۶. به بدن خود توجه كنید و بیش از اندازه به بدن فشار نیاورید. پیش از این كه بدن شما خسته شود، استراحت كنید. اگر حالتان خوب نیست ورزش نكنید. اگر احساس كردید كه عضلات تان درد می كند ورزش را متوقف كنید و اگر درد زیادتر شد به پزشك رجوع كنید.

۷. با پزشك خود مشورت كنید و در صورتی كه نیاز به لوازم جانبی خاصی برای ورزش كردن دارید آنها را تهیه كنید تا تعادل شما به هنگام ورزش برقرار باشد.




1397/01/14
16:26:42
5.0 / 5
4336
تگهای خبر: ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
بیلیارد