کشتی باری که با کمک باد محموله هایش را به مقصد می رساند

کشتی باری که با کمک باد محموله هایش را به مقصد می رساند

به گزارش ایت بال، برای اولین بار یک کشتی فله بر که بخشی از انرژی خویش را با نیروی باد تأمین می کند، سفر خویش را به مقصد بندر نیوکسل در انگلیس شروع کرده است.


به گزارش ایت بال به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این کشتی توسط شرکت باری ژاپنی Mitsui O.S.K. Linesیا (MOL) ساخته شده و هفته گذشته به مقصد نیوکسل سفر خویش را شروع کرد. مقامات بندر نیوکسل در توئیتر در اینباره نوشتند: اولین کشتی فله بری که بخشی از انرژی خویش را با باد تأمین می کند، «شوفومارو»(Shofu Maru) نام دارد و برای اولین بار سفر خویش را شروع کرد. شوفومارو دارای بادبادی از جنس فایبرگلاس است که ارتفاع آن به ۵۵ متر می رسد و می تواند ۸۰ هزارتن زغال سنگ را جابه جا کند. شرکت سازنده برپایه تست های اولیه پیشبینی می کند کشتی هنگام طی مسافت بین ژاپن و استرالیا ۵ درصد سوخت کمتری مصرف کند. به صورت معمول کشتی ۵۰۰ هزار لیتر سوخت برای کل سفر مصرف می کند ازاین رو با در نظر گرفتن کاهش گفته شده، در این ۲۵ هزار لیتر سوخت کمتری به کار می رود. این اولین کشتی حمل زغال سنگ است که با فناوری پیش رانش انرژی بادی حرکت می کند. این بخش از کشتی «ویندچلنجر» نام گرفته است. مقرر است (MOL) نسخه دومی از این کشتی فله بر را با استفاده از فناوری بادی جدید بسازد. نسخه جدید بعد از ساخت و تحویل در ۲۰۲۴ میلادی می تواند ۶۲۹۰۰ DWT را حمل کند. بعد از تکمیل کشتی، شرکتی به نام «ان ویوا» از آن برای انتقال پالت های چوبی استفاده می نماید. DWT یا تناژ وزن مرده ( Deadweight Tonnage ) به مقدار جرم قابل حمل بوسیله ی یک کشتی که حمل آن برای ایمنی کشتی خطر آفرین نباشد گفته می شود.


منبع:

1401/08/08
13:22:40
5.0 / 5
561
تگهای خبر: ایمنی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
بیلیارد