۶ سفارش برای آنهایی كه ورزش می كنند!

۶ سفارش برای آنهایی كه ورزش می كنند!

به گزارش ایت بال دو فرد را تصور كنید كه در حال دویدن هستند: دونده الف از فعالیتی كه انجام می دهد، لذت می برد و احساس قدرت به وی می بخشد. در مقابل، دونده ب تنها به این علت كه یك كیك مصرف كرده و با احساس گناه از این كار مواجه می باشد، مسافتی طولانی را می دود. در واقع وی خویش را تنبیه كرده و می خواهد كالری های مصرفی اضافه را بسوزاند. به نظر شما كدام یك از آنها رابطه ای ناسالمی با ورزش دارند؟



به گزارش ایت بال به نقل از ایسنا، عصر ایران در ادامه به نقل از «لیو استرانگ» نوشت: «پاسخ مشخص بوده و دونده ب این گونه است. برای تشخیص این كه بیش از اندازه ورزش می كنید یا درگیر تمرینات ورزشی شدید می شوید باید دیدی فراتر از كمیت ورزش خود داشته باشید. ورزش نباید همانند یك ابزار شكنجه در نظر گرفته شود و در این میان، همه چیز به درك شما از انگیزه ها، طرز فكر و وضعیت بدنتان بستگی دارد.

یك ورزشكار حرفه ای امكان دارد نیازمند انجام تمرینات سنگین و طولانی مدت باشد اما وی از این كه چه زمانی باید فعالیت خویش را متوقف كرده و از بروز نتایج منفی پیشگیری كند هم آگاه است. نتایج منفی مانند فرسودگی، خستگی شدید، صدمات ناشی از استفاده بیش از اندازه همچون علایم یك رابطه ناسالم با ورزش هستند.

درباره نتایج یك جلسه ورزش نكردن بزرگنمایی می كنید

با یك جلسه ورزش نكردن احساس گناه و اضطراب در شما شكل می گیرد؟ آیا نگران این هستید كه بلافاصله با افزایش وزن، از دست دادن قدرت عضلانی یا خارج شدن از روال تمرینات ورزشی خود مواجه شوید؟ بی تردید، متعهد بودن به برنامه ورزشی اهمیت دارد اما توجه به سلامت روانی و روابطتان هم اهمیت دارد. با یك جلسه ورزش نكردن مسلما دنیا به پایان نخواهد رسید!

حتی زمانی كه ورزش برای بدن شما مضر است این كار را انجام می دهید

زمانی كه با یك صدمه دیدگی مواجه هستید و می دانید كه انجام ورزش می تواند باعث تشدید آن شود، دنبال كردن برنامه ورزشی عادی شما منطقی به نظر نمی رسد. حتی ورزشكاران حرفه ای هم توجه ویژه ای به ریكاوری و روند بهبودی صدمات خود دارند. در واقع، انجام ورزش نباید با درد، خونریزی یا شكستگی های احتمالی همراه باشد.

در شرایط ناایمن ورزش می كنید

دویدن در مسیرهای برفی و یخ زده، شنا كردن هنگام توفان یا بلند كردن وزنه زمانی كه با ناراحتی معده مواجه هستید، نه تنها امكان دارد سودی برای شما نداشته باشد، بلكه سلامت و حتی جان شما را هم در معرض خطر قرار می دهد. تناسب اندام و آمادگی جسمانی هیچگاه نباید بر ایمنی و سلامت شما اولویت داشته باشد.

زندگی اجتماعی خویش را به شدت نادیده می گیرید

نادیده گرفتن زندگی اجتماعی و پرهیز از ارتباط با اعضای خانواده و دوستان برای انجام ورزش یكی از نشانه های هشداردهنده مهم به حساب می آید. یك سبك زندگی متعادل به معنای اختصاص زمان برای انجام ورزش و البته مقداری انعطاف پذیری در این برنامه است. انجام ورزش باید یكی از موارد سرگرم كننده در زندگی شما و نه مانعی برای حضور در مهمانی ها و رویدادهای خانوادگی و دوستانه باشد.

بیش از حد بر سوزاندن كالری متمركز هستید

همه ما می دانیم كه ورزش كردن باعث كالری سوزی می شود و كسر كالری بخش مهمی از یك برنامه كاهش وزن كارآمد است. اما اگر به صورت مداوم در كوشش برای سوزاندن كالری های دریافتی از غذاهای مصرفی خود می باشید، این شرایطی سالم نیست.

افراد مبتلا به بولیمیا از وضعیت وزن و اندام خود راضی نیستند، ازاین رو تلاش می كنند با روش های غیر معقول، مانند استفراغ عمدی یا استفاده از داروهای ادرارآور یا ملین كالری های دریافتی از غذاهای مصرفی خویش را دفع كنند. همچنین، گروهی دیگر از افراد مبتلا به این شرایط برای از بین بردن كالری های دریافتی ورزش بیش از اندازه را در دستور كار خود قرار می دهند. بولیمیا یك اختلال غذا خوردن است و اگر این شرایط برای شما آشناست باید به پزشك رجوع كنید.

تمرینات ورزشی را با جذابیت خود گره زده اید

تفكراتی مانند اگر امروز ورزش نكنم با افزایش چربی بدن مواجه می شوم، اگر ۱۰ كیلومتر ندوم انسان بی ارزشی هستم یا اگر سه ساعت در روز ورزش نكنم همسرم فكر می كند فرد جذابی نیستم، همگی نشانه های یك رابطه ناسالم با ورزش هستند.

این با احساسات مخرب گناه و اضطراب كه پیش تر به آن اشاره شد، مرتبط می باشد، اما ارزش تكرار را دارد. توجه داشته باشید كه تمرینات ورزشی با میزان ارزش، جذابیت و حتی وزن شما پیوند نخورده اند و ایجاد فضا برای چیزهای دیگر در زندگی همواره تصمیم خوبی است كه به سود سلامت شما خواهد بود.»




1398/06/11
18:51:45
5.0 / 5
3353
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
بیلیارد