گابریل پین هم بازی پلاتینی، نایب قهرمان یورو و حالا امیدآبی های تهران

گابریل پین هم بازی پلاتینی، نایب قهرمان یورو و حالا امیدآبی های تهران

ایت بال: «گابریل پین» از این پس مقرر است مشاور (شما بخوانید مربی) استقلال باشد؛ وی بطور حتم کارنامه ای درخشان در دوران مربیگری دارد چون که نشستن روی نیمکت تیم ملی ایتالیا برای هر فوتبالیستی در سرزمین چکمه رویایی بزرگ است.



به گزارش ایت بال به نقل از ایرنا، گابریل پین بعد از پشت سر گذاشتن دوران طولانی فوتبالی بعنوان یک هافبک، به یک مربی تبدیل شد. پین با ایتالیا نایب قهرمان یورو ۲۰۱۲ شد تا افتخاری بزرگ را در کارنامه مربیگری اش رقم بزند.

وی فوتبال را به صورت رسمی از تیم جوانان یوونتوس آغاز کرد، چهارسال در تیم های پایه ای بانوی پیر به میدان رفت تا جواز حضور در بزرگسالان یووه را دریافت کند.

سال ۱۹۷۹ برای گابریل پین سالی ویژه به حساب می آید، او توانست به تیم اصلی یوونتوس راه پیدا کند و برای نخستین بار در کالچو به میدان رود؛ هر چند در این سال او فرصت چندانی برای بازی کردن پیدا نکرد اما پوشیدن پیراهن تیم اول شهر تورین افتخار بزرگی برای پین بود.

سانرمزی، فورلی، پارما تیم های بعدی گابریل پین بودند، او برای کسب تجربه بیشتر به این تیم ها رفت تا باردیگر به یوونتوس برگشته و برای سیاه و سفیدهای تورین بازی کند.



سال ۱۹۸۵ گابریل پین باردیگر به یوونتوس برگشت، تیمی که ستاره بزرگ آن روزهای فوتبال دنیا یعنی میشل پلاتینی را در اختیار داشت.

پین در همان سال با بانوی پیر توانست عنوان قهرمانی را در لیگ ایتالیا به دست آورد؛ گابریل در این فصل ۲۱ بار پیراهن یووه را پوشید و موفق شد یک مرتبه گلزنی کند.

یک سال بعد گابریل پین یوونتوس را به مقصر لاتزیو ترک کرد؛ رم برای او روزهای خوبی را در فوتبال رقم زد و حتی میتوان گفت بهترین دوران فوتبالی وی در پایتخت ایتالیا رقم خورد.

لاتزیو تیمی بود که برای سالهای طولانی گابریل پین را در اختیار داشت، او تا سال ۱۹۹۲ پیراهن این تیم را در ۱۹۶ مسابقه پوشید و ۱۵ گل زد.

پیاچنزا آخرین تیمی بود که گابریل پین در آن حضور داشت و او ۲۱ بار برای این تیم به میدان رفت و در سال ۱۹۹۲ کفش ها را برای همیشه آویزان کرد.



گابریل پین با یوونتوس قهرمانی کالچو، جام برندگان جام یوفا و جام بین قاره ای را به دست آورد و با پارما قهرمان سوپرجام یوفا شد.

وی در سال ۱۹۹۹ در تیم دوم پارما مربیگری کرد. نتایج درخشانی که با این تیم تا سال ۲۰۰۱ گرفت سبب شد تا به نیمکت تیم اول برسد.

گابریل پین همواره بعنوان کمک مربی مشغول به فعالیت بوده است، او سابقه نشستن روی نیمکت تیم های باشگاهی دیگری همچون گالاتاسرای، والنسیا، النصر، جنوا را در کارنامه مربیگری اش دارد.

بزرگ ترین افتخار مربیگری گابریل پین به دورانی بر می گردد که همراه با چزاره پراندلی در تیم ملی ایتالیا حضور داشت و همراه با این تیم توانست در یورو ۲۰۱۲ نتایج فوق العاده ای بگیرد.



آتزوری در مهم ترین و بزرگ ترین جشنواره فوتبالی اروپا به فینال راه پیدا کرد اما در بازی پایانی با اسپانیایی روبرو شد که دو سال قبل جام جهانی را برده بود و در بهترین روزهای فوتبالی اش به سر می برد. ایتالیا چهار بر صفر به ماتادورها باخت و نایب قهرمان شد.

گابریل پین حالا به استقلال آمده است تا در نقش مشاور به فرهاد مجیدی کمک نماید، وی باید از این پس در تیمی باشد که عنوان پرافتخارترین تیم ایران را در قاره آسیا یدک می کشد و هر چند در لیگ برتر شانس زیادی برای قهرمانی ندارد اما در جام حذفی به دنبال جام است و می خواهد در لیگ قهرمانان آسیا به بالاترین مراحل صعود کند.



منبع:

1400/03/11
22:50:25
5.0 / 5
1055
تگهای خبر: بازی , باشگاه , تیم , تیم ملی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
بیلیارد