چگونه پوكی استخوان را با ورزش درمان كنیم؟

چگونه پوكی استخوان را با ورزش درمان كنیم؟

درمان پوكی استخوان با انجام ورزش و حركات اصلاحی و هم فیزیوتراپی امكان پذیر است.


به گزارش ایت بال به نقل از ایسنا، پوکی استخوان است بیماری است که در آن تراکم استخوان کم شده و استقامت آن کاسته می شود، ازاین رو سبب تغییر در ساختار استخوان می شود و خطر شکستگی استخوان را افزایش خواهد داد. ساختار نرمال استخوان حفره حفره و نازک می شود و توانایی تحمل نیروهایی که هر روزه بر استخوان وارد می شود کمتر می شود.
تشخیص پوکی استخوان به این صورت است که شکستگی های ناشی از بیماری پوکی استخوان می توانند شدید باشند، سبب درد شوند و بر کیفیت زندگی فرد اثر گذار باشند. شکستگی های ناشی از پوکی استخوان بیشتر در ستون مهره (فروپاشی مهره های ستون فقرات)، شکستگی لگن، مچ دست و معمولا به دنبال زمین خوردن ایجاد می شوند.
در ادامه می توانید برای اطلاع کامل از علایم و نشانه های پوکی استخوان، علل پوکی استخوان، راه های تشخیص پوکی استخوان، روش های درمانی پوکی استخوان، ورزش های مناسب به منظور بهبود وضعیت استخوان ها، حرکات اصلاحی، انواع حرکات ورزشی برای استخوان های مختلف اعضای بدن، روش های پیشگیری، درمان پوکی استخوان با استفاده از فیزیوتراپی و... اینجا کلیک کنید. این مطلب از جانب فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است.




منبع:

1399/06/18
13:38:08
5.0 / 5
2006
تگهای خبر: بیماری , كیفیت , ورزش , ورزشی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
بیلیارد