ورزش احتمال سرماخوردگی را می كاهد

ورزش احتمال سرماخوردگی را می كاهد

ایت بال: مطالعاتی كه به تازگی در مجله آمریكایی پزشكی انتشار یافته نشان داده است زنانی كه در طول روز 30 دقیقه پیاده روی می كنند كمتر از دیگران سرما می خورند.



به گزارش ایت بال به نقل از ایسنا و به نقل از courier journal، بررسی های اخیر در آمریكا نشان داده است زنانی كه به صورت مداوم پیاده روی می كنند نسبت به دیگران كمتر سرما می خورند.ورزش سبب افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن می گردد.

پیش از این هم مطالعات انجام شده نشان داده بود افراد بالای 65 سال كه به صورت مداوم ورزش می كنند سیستم ایمنی بدنشان به اندازه افرادی كه نیمی از سن آن ها را دارد سالم می باشد.

ورزش با شدت متوسط برای سیستم ایمنی بدن مفید است. در صورتی كه ورزش شدید باشد ممكن است سبب از بین رفتن سلول های سیستم ایمنی شود یا در كارایی سیستم ایمنی اختلاف تولید كنند.

بنابراین ورزش شدید با وجود اینكه فواید زیادی دارد تا آخر ریكاوری سیستم ایمنی را ضعیف می كند. پس از ریكاوری كامل سیستم ایمنی به حالت عادی بازمی گردد.

در صورتی كه حتی فرد احساس سرماخوردگی داشته باشد ورزش با شدت متوسط می تواند كمك كننده باشد. در صورتی كه علائم سرماخوردگی بالای گردن باشد می توان ورزش كرد.




1396/12/08
22:20:23
5.0 / 5
4473
تگهای خبر: ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
بیلیارد