نوجوانان تا پیش از ۱۵سالگی سراغ ورزش بوكس نروند

نوجوانان تا پیش از ۱۵سالگی سراغ ورزش بوكس نروند

ایت بال: یك روانشناس ورزشی معتقد می باشد كه انجام فعالیت های حرفه ای ورزش بوكس پیش از سن ۱۵ سالگی از نظر روانی صدمه جبران ناپذیری را متوجه نوجوان بوكسور می كند و سبب اتمام عمر قهرمانی او می گردد.



مجتبی شیرازی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این نكته كه بوكس یكی از سنگین ترین و خشن ترین ورزش های رزمی است كه به رده سنی نوجوانان سفارش نمی گردد، اضافه كرد: بوكس ورزشی با میزان ریسك صدمه دیدگی بالا و خشن است و چون انتقام جویی حرف نخست را در این رشته می زند، نیاز است بوكسور در ابتدا به بلوغ فكری برسد و سپس وارد این رشته شود. هر بار كه یك ضربه به صورت نوجوان می خورد، ورزشكار به فكر انتقام جویی است و حالت هیجان به وی دست می دهد. ازاین رو لزوم دارد نوجوان بوكسور ابتدا به بلوغ فكری برسد تا با غلبه بر هیجانات و حس انتقام جویی خود و كنترل رفتارهای غیر معمول و نسنجیده سپس وارد عرصه رقابت های قهرمانی شود.
این روانشناس اظهار داشت: نوجوانان پیش از ورود به این رشته ابتدا باید درس جوانمردی و گذشت را یاد بگیرند و با كنترل رفتارهای غیرمعمول و خشونت آمیز تلاش كنند گذشت و جوانمردی را سرلوحه مبارزه خود قرار دهند نه حس انتقامجویی را. البته در این زمینه مربیان نقش مهم و اساسی را بر عهده دارند تا چنین نگرشی را در قالب آموزش برای نوجوانان بوكسور پیش از ورود به عرصه رقابت ها و بعد از طی سن بلوغ در وجود آنها تقویت نمایند.
شیرازی در انتها تصریح كرد: برای ورود به رشته بوكس، سلول های مغزی باید سه چهارم رشد خویش را طی كرده باشد تا بوكسور كمتر دچار هیجانات روحی و روانی شود. رشد و تكامل سلول های مغزی تا ۱۵ سالگی ادامه دارد. ازاین رو زمانی كه یك نوجوان كمتر از ۱۵ سال وارد این رشته می گردد با ضرباتی كه به سر و صورتش وارد می شود، نه تنها سلول های جوان و تولید شده صدمه می بیند، بلكه صدمه های جبران ناپذیری هم متوجه نوجوان بوكسور می گردد كه عمر قهرمانی وی را خاتمه می دهد. ازاین رو تا پیش از سن ۱۶ سالگی ورود به صحنه رقابت های قهرمانی به صلاح بوكسور نوجوان نیست.



1396/11/09
19:11:42
5.0 / 5
4994
تگهای خبر: رقابت , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
بیلیارد