چگونه خطر ورزش در تابستان را برای كودكان از بین ببریم

چگونه خطر ورزش در تابستان را برای كودكان از بین ببریم

ایت بال: عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی سفارش كرد كه خانواده ها به مقوله آب رسانی و تامین املاح و قند بدن در صورت فعالیت بدنی و ورزش كردن كودكان و نوجوانان در تابستان توجه جدی داشته باشند.


هادی روحانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه خانواده ها عموما فرزندانشان را تابستان راهی باشگاه های ورزشی می کنند، اظهار نمود: اگر قرار باشد کودکان و نوجوانان در فضاهای روباز و زیر آفتاب ورزش کنند باید حتما آب رسانی به بدن مورد توجه قرار گیرد، چونکه کم آبی در حین تمرین روی رشد قدی تاثیر منفی می گذارد.
وی افزود: علاوه بر مایعات در حین تمرین، باید به تامین مواد مغذی و دارای املاح بعد از ورزش کردن کودکان و نوجوانان توجه کرد چونکه علاوه بر دفع آب بدن در حین ورزش خصوصاً طی فصل تابستان به سبب گرم بودن هوا، بدن املاح را نیز از دست می دهد و باید با مصرف مواد دارای املاح و مواد قندی نیاز بدن را رفع کرد چونکه افت قند تبعات منفی بر سلامت کودک یا نوجوان خواهد داشت.
بگفته مدیر گروه فیزیولوژی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، نوشیدنی های مصرفی برای جلوگیری از افت قند بدن باید دارای شش تا هشت درصد مواد قندی باشد تا قسمتی از نیاز بدن دراین زمینه تامین گردد.
روحانی با تاکید بر اینکه نباید نگاه خانواده ها به ورزش کردن کودکان این گونه باشد که در سنین پایین کودک به قدرت بالای بدنی برسد و در سطح قهرمانی ورزش کند، اظهار داشت: نباید با بیش تمرینی و فشار مضاعف جلوی رشد قدی کودکان و نوجوانان گرفته شود، چونکه علاوه بر مخاطره برای سلامت کودکان و نوجوانان، عملکرد ورزشی آنها نیز با تاثیر منفی روبرو می شود.




منبع:

1399/04/18
14:06:52
5.0 / 5
393
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
بیلیارد