حركات اصلاحی مناسب برای گودی كمر

حركات اصلاحی مناسب برای گودی كمر

به گزارش ایت بال یك دكتری فیزیولوژی ورزشی ضمن توضیح در مورد علل ایجاد عارضه گودی كمر در خانم ها و آقایان، بهترین حركات اصلاحی برای بهبود این عارضه را نام برد.



شکوفه سخنور در گفت و گو با ایسنا، در مورد عارضه گودی کمر و حرکات اصلاحی مناسب برای بهبود وضعیت آن اظهار نمود: لوردوزیس که با نام گودی کمر نیز شناخته می شود، عارضه ای است که ارتباط مستقیم با سبک زندگی دارد و معمولا بر اثر رفتارهای غلط حرکتی ایجاد می شود؛ انحنای کمر بیش از میزان طبیعی یا گودی بیش از اندازه کمر مشکل خیلی از افراد است و افزایش آن ممکنست موجب وارد شدن فشار بیش از اندازه به ستون فقرات و ایجاد درد در این ناحیه از بدن شود.
وی با اشاره به اینکه اصلاح وضعیت قرارگیری ستون فقرات و انحنای بیش از اندازه آن می تواند از بدتر شدن شرایط و دردهای کمر و ستون فقرات پیشگیری کند، اظهار داشت: بزرگترین علت ایجاد گودی کمر بزرگ شدن شکم در اثر افزایش وزن در آقایان و خانم ها یا حاملگی در بانوان، ضعف عضلات مرکزی در ناحیه شکم، کمر و همین طور ضعف عضلات تثبیت کننده در ناحیه لگن و کمر است.
این دکتری فیزیولوژی علوم ورزشی با اعلان اینکه هر تمرینی که موجب افزایش درد شود مناسب شما نیست، عنوان کرد: یکی از ایمن ترین و مناسب ترین حرکات به این نحو است که به پشت روی سطح صاف و محکمی دراز بکشید و زانوها را به سمت قفسه سینه بکشید و هر بار ۱۰ تا ۲۰ ثانیه مکث کرده و به حالت اول برگردید.
سخنور افزود: بمنظور تقویت عضلات شکمی نیز از این گروه حرکات غافل نشوید و حرکاتی نظیر کرانچ شکم را در دامنه بدون درد انجام دهید، این حرکات را نیز با ۱۰ تکرار و در سه ست با استراحت کافی بین ست ها اجرا کنید.
بگفته وی در حرکت صحیح کرانچ برخلاف درازنشست، قسمت تحتانی کمر از زمین جدا نمی گردد و در این حالت عضلات خم کننده باسن درگیر نشده و حرکت مختص عضلات شکم می شود.



1399/03/23
15:07:43
5.0 / 5
1096
تگهای خبر: شنا , ورزش , ورزشی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بیلیارد