حركات اصلاحی مناسب برای گودی كمر

حركات اصلاحی مناسب برای گودی كمر

ایت بال: یك دكتری فیزیولوژی ورزشی ضمن توضیح در مورد علل ایجاد عارضه گودی كمر در خانم ها و آقایان، بهترین حركات اصلاحی برای بهبود این عارضه را نام برد.



شکوفه سخنور در گفت و گو با ایسنا، در مورد عارضه گودی کمر و حرکات اصلاحی مناسب برای بهبود وضعیت آن اظهار نمود: لوردوزیس که با نام گودی کمر نیز شناخته می شود، عارضه ای است که ارتباط مستقیم با سبک زندگی دارد و معمولا بر اثر رفتارهای غلط حرکتی ایجاد می شود؛ انحنای کمر بیش از میزان طبیعی یا گودی بیش از اندازه کمر مشکل خیلی از افراد است و افزایش آن ممکنست موجب وارد شدن فشار بیش از اندازه به ستون فقرات و ایجاد درد در این ناحیه از بدن شود.
وی با اشاره به اینکه اصلاح وضعیت قرارگیری ستون فقرات و انحنای بیش از اندازه آن می تواند از بدتر شدن شرایط و دردهای کمر و ستون فقرات پیشگیری کند، اظهار داشت: بزرگترین علت ایجاد گودی کمر بزرگ شدن شکم در اثر افزایش وزن در آقایان و خانم ها یا حاملگی در بانوان، ضعف عضلات مرکزی در ناحیه شکم، کمر و همین طور ضعف عضلات تثبیت کننده در ناحیه لگن و کمر است.
این دکتری فیزیولوژی علوم ورزشی با اعلان اینکه هر تمرینی که موجب افزایش درد شود مناسب شما نیست، عنوان کرد: یکی از ایمن ترین و مناسب ترین حرکات به این نحو است که به پشت روی سطح صاف و محکمی دراز بکشید و زانوها را به سمت قفسه سینه بکشید و هر بار ۱۰ تا ۲۰ ثانیه مکث کرده و به حالت اول برگردید.
سخنور افزود: بمنظور تقویت عضلات شکمی نیز از این گروه حرکات غافل نشوید و حرکاتی نظیر کرانچ شکم را در دامنه بدون درد انجام دهید، این حرکات را نیز با ۱۰ تکرار و در سه ست با استراحت کافی بین ست ها اجرا کنید.
بگفته وی در حرکت صحیح کرانچ برخلاف درازنشست، قسمت تحتانی کمر از زمین جدا نمی گردد و در این حالت عضلات خم کننده باسن درگیر نشده و حرکت مختص عضلات شکم می شود.




منبع:

1399/03/01
12:44:59
5.0 / 5
1189
تگهای خبر: شنا , ورزش , ورزشی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بیلیارد