مدت و شدت مناسب ورزش در دوران قرنطینه

مدت و شدت مناسب ورزش در دوران قرنطینه

به گزارش ایت بال عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با اشاره به مدت زمان مناسب ورزش و فعالیت بدنی در منزل، در مورد تمرینات مناسب درون و بیرون از منزل توضیح داد.



مهدی حسین زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینكه حفظ سطح فعالیت بدنی در خلال همه گیری ویروس كرونا معروف به كووید-۱۹ موضوعی چالش برانگیز است، اظهار نمود: ویروس كووید-۱۹ به واسطه عطسه و یا سرفه وارد هوا شده، سطوح مختلف را آلوده كرده و سپس از راه دهان، بینی، یا چشم به افراد دیگر سرایت می كند.

وی افزود: بر مبنای آنچه تابحال ما در مورد سرایت ویروس از یك فرد به فرد دیگر می دانیم، سفارش می شود كه از گردهمایی های عمومی اجتناب كرد و حفظ فاصله شش فوتی (یك متری) یا بیشتر از دیگران را رعایت نمود و پیرو سفارش مذكور در كنار سفارش های رعایت بهداشت فردی (شستن دست، دست نزدن به صورت)، بروز نگرانی هایی در ارتباط با رفتن به باشگاه های ورزشی، مكانی هایی كه به صورت روزمره صدها نفر به آن وارد شده از آن خارج می شوند، بوجود آمده است.

وضعیت كدام افراد در صورت مبتلا شدن به كرونا وخیم تر می شود؟

این عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در مورد افرادی كه در صورت مبتلا شدن به كووید-۱۹ گرفتار مشكلات وخیم تری می شوند، عنوان كرد: سالمندان (بالای ۶۰ سال)، افراد دارای بیماری های مزمن (نظیر دیابت، مشكلات و بیماری های قلبی و ریوی)، افراد دارای اختلالات سیستم ایمنی (نظیر افراد تحت درمان سرطان و ایدز) در صورت مبتلا شدن به كووید-۱۹ گرفتار مشكلات وخیم تری می شوند و این افراد باید به صورت كلی از رفتن به باشگاه های ورزشی اجتناب كرده و تنها در داخل منزل و یا حیاط به فعالیت بدنی بپردازند.

مدت زمان مناسب فعالیت بدنی در زمان قرنطینه

حسین زاده افزود: بر مبنای رهنمودهای فعالیت بدنی، انجام ۱۵۰-۳۰۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط و همینطور دو جلسه تمرین قدرتی عضلانی در هفته سفارش می شود و این میزان فعالیت بدنی را می توان بر مبنای بازه های زمانی دو، پنج، ۱۰، یا ۲۰ دقیقه ای در هر كجا و به هر صورت كه مایل هستید انجام داد.

فعالیت های مناسب داخل و بیرون منزل

وی در ادامه با اشاره به اینكه افراد باید مثبت اندیش باشند از نظر بدنی فعال، اظهار داشت: در ابتدا باید باهوش باشید تا ایمن بمانید، علاوه بر این به فعالیتهای هوازی و فعالیتهای داخل منزل توجه ویژه داشته باشید و در حالیكه به آهنگ های مورد دلخواهتان گوش می كنید با سرعت دلخواهتان به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دور منزل راه بروید و از پله ها بالا و پایین كنید و این كار را دو الی سه بار در روز انجام دهید.

عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با اشاره به اینكه همراه با آهنگ دلخواهتان فعالیتهای ایروبیك و موزون انجام دهید، اظهار نمود: طناب بزنید (اگر مفاصل تان توانایی انجام این كار را دارا هستند) و همراه با تماشای ویدیوهای آموزش ورزش در منزل، ورزش و از دستگاه های هوازی ورزش در منزل برای انجام ورزش های قلبی استفاده كنید.

حسین زاده با اشاره به اینكه در اطراف منزل تان پیاده روی و جاگینگ كنید (از حضور در مكان های شلوغ بپرهیزید)، عنوان كرد: در پارك اطراف منزل تان به فعالیت بدنی بپردازید و گذراندن زمان در طبیعت می تواند عملكرد ایمنی شما را بهبود بخشد و در زمان بازگشت به منزل دست هایتان را به خوبی با آب و صابون می شویید.

به گفته او همینطور می توانید به دوچرخه سواری بروید، به باغبانی و كوتاه كردن چمن حیاط منزلتان بپردازید و همراه با خانواده با انجام بازی های مفرح تلاش در انجام فعالیت بدنی كنید.

تمرینات قدرتی

عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با اشاره به اینكه یكی از نرم افزارهای در دسترس برای انجام فعالیتهای قدرتی نظیر فعالیتهای هفت دقیقه ای (كه به هیچ گونه ابزاری نیازمند نیستند) را در گوشی هوشمند خود نصب كنید، اظهار داشت: با استفاده از ویدیوهای آموزشی در دسترس به انجام فعالیت قدرتی بپردازید و تمرینات یوگا–تنفس عمیق و انجام تمرینات مربوط به ذهن آگاهی می تواند اضطراب شما را كم كند.

حسین زاده افزود: با فراگیری مهارت های ویژه به انجام تمرینات قدرت عضلانی در اطراف منزل تان بپردازید و به روش هایی نظیر انجام حركت اسكات یا نشستن و برخاستن از روی صندلی، شنا سوئدی با استفاده از دیوار، پیشخوان آشپزخانه و كف زمین و هم انجام حركت لانج و یا بالا و پایین رفتن یك پایی از پله توجه كنید.

وی در انتها تصریح كرد: تمام روز را به نشستن در منزل نپردازید! برای مثال اگر مشغول تماشای تلویزیون هستید، هر از چند گاه مثلا در خلال پخش آگهی بازرگانی (یا به صورت دوره ای) برخیزید و چند دور در اطراف منزلتان راه بروید و یا یكی از كارهای روزمره ای كه با فعالیت بدنی همراه می باشد را انجام دهید و به صورت مثال باس ها را در لباسشویی قرار دهید، ظرف ها را بشویید و یا حتی با انجام یك كار ساده احساس مفید بودن كنید.




1399/01/19
23:28:47
5.0 / 5
2090
تگهای خبر: آموزش , ایمنی , بازی , باشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
بیلیارد