تقویت مفاصل با تمرینات قدرتی و كششی

چاقی، تلفن همراه و كامپیوتر بلای جان مفصل ها!

چاقی، تلفن همراه و كامپیوتر بلای جان مفصل ها!

ایت بال: صدمه دیدن مفاصل علل متفاوتی دارد و می توان به عوامل مختلفی همچون چاقی، تلفن همراه، كفش نامناسب، بدخوابیدن، استفاده طولانی مدت از كامپیوتر و مواردی از این دست اشاره نمود كه هر كدام به نوبه خود تأثیر متفاوتی در صدمه رسانی به مفاصل دارد.


به گزارش ایت بال به نقل از ایسنا، یكی از اصلی ترین علل صدمه دیگی مفصل ها اضافه وزن و چاقی است؛ به صورتی كه هر كیلوگرم اضافه وزن فشاری معادل چهار كیلوگرم بر مفاصل شما وارد كرده و باعث صدمه می شود و در عین حال استفاده بیش از حد از تلفن همراه هم به مفاصل گردن، شانه ها و هم به مفاصل انگشتان صدمه می رساند.
كفش ورزشی نامناسب دیگر عاملی است كه در صدمه دیدگی مفاصل اثر گذار بوده و باید برای انجام ورزش های متفاوت، كفش هایی با خصوصیات ویژه مورد استفاده قرار گیرد. همینطور كیف سنگین اگر روی یك شانه قرار گیرد بر مفاصل و عضلات شانه و كتف و كمر فشار می آورد و باعث صدمه دیدگی مفصل ها می شود و مورد دیگر كفش پاشنه بلند است كه باعث انتقال وزن به جلو شده و بر مفاصل انگشتان، مچ پا، زانوها، مفاصل ران و كمر فشار می آورد.
همینطور استفاده از عضلات و پوزیشن نامناسب در حین بلند كردن اجسام باعث فشار به مفاصل و عضلات می شود و خوابیدن به شكل دمر روی مفاصل و عضلات گردن و ستون فقرات فشاری را وارد كرده كه باعث صدمه دیدگی افراد در ناحیه مفصل خواهد شد.
انجام كشش عضلانی در طول روز كه شامل كشش منظم در فواصل كار روزانه است سبب تقویت عضلات و تاندون ها می شود و انجام تمرینات قدرتی باعث تقویت عضله و بهبود تراكم استخوان و پایداری بهتر مفاصل می شود.
كشیدن و جویدن تنباكو باعث نرسیدن خون به استخوان ها، مفاصل و كم شدن تراكم استخوان می شود و خواب نامناسب، ناكافی و بد باعث افزایش التهاب در بدن شده و در دراز مدت بر روی مفاصل اثر می گذارد.
لاله حاكمی نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشكی ورزشی در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به موارد فوق بعنوان عوامل اثرگذار در صدمه دیدگی مفاصل، استفاده طولانی مدت از كامپیوتر را بعنوان یك مساله شایع در میان افراد مختلف و بخصوص كارمندان دانست و اظهار نمود: هر یك ساعت از پشت كامپیوتر برخیزید و چند قدم راه رفته و چند حركت كششی انجام دهید.
وی افزود: پوزیشن نامناسب در هنگام نشستن مورد دیگری است كه باعث فشار روی مفاصل و عضلات ران ها و كمر می شود و انجام ورزش با درد بخصوص در ناحیه شانه صدمه به عضلات و مفاصل را رقم می زند، ازاین رو حركت ورزشی نباید در فرد ایجاد درد كند. تكنیك نامناسب در هنگام ورزش به مفاصل و عضلات فشار و صدمه وارد می نماید.



1398/09/16
23:51:58
5.0 / 5
3289
تگهای خبر: كامپیوتر , ورزش , ورزشی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
بیلیارد