پس از ورزش شیر كاكائو بنوشید

پس از ورزش شیر كاكائو بنوشید

ایت بال: شیر كاكائو پس از ورزش خاصیتی دو برابر نوشیدن آب معدنی دارد، چونكه سلول ها را احیا و بدن را كه از راه عرق كردن حین ورزش كم آب شده است را باردیگر آبرسانی می كند.


دكتر غلامرضا جهانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: پس از انجام ورزش، بیشتر آدم ها آب معدنی یا نوشیدنی انرژی زا می نوشند تا انرژی شان را كه از راه تعریق آزاد شده و از دست رفته است، بازیابند و تقویت نمایند. اما بیشتر متخصصان تغذیه بر این باورند كه شیر كاكائو بهترین نوشیدنی پس از انجام تمرینات ورزشی است.
وی اظهار داشت: شیركاكائو حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی مورد نیاز بدن پس از ورزش است. بخصوص نوع كم چرب آن كمك بیشتر و بهتری به سلامتی خواهدنمود. نوشیدن شیركاكائو پس از ورزش خاصیتی دو برابر نوشیدن آب معدنی دارد، چون سلول ها را احیا و بدن را باردیگر آبرسانی می كند. شیركاكائوی كم چرب الكترولیت، كربوهیدرات، پروتئین، مواد معدنی، پتاسیم، و ویتامین هایی دارد كه برای تجدید قوا و تامین باردیگر آب بدن كه از راه عرق كردن حین ورزش از دست رفته است ضروری هستند.
جهانی اشاره كرد: وقتی شیركاكائو می نوشید سطح آب بدن به مدت بیشتری حفظ میگردد. شیركاكائو همین طور به خاطر محتوای كربوهیدرات و پروتئینی اش به بازیابی توان عضلات پس از انجام ورزش كمك می نماید و مطمئنا سطح گلیكوژن لازم برای عضلات را باز بالا می برد. به خاطر پروتئین و مواد معدنی بالایی كه دارد، شیركاكائو برای احیا، ترمیم سلول ها و عضلات مفید می باشد، چیزی كه پس از انجام ورزش واقعا بدن به آن نیاز دارد.
وی افزود: شیر یكی از بهترین منابع پروتئین است كه نیازهای بدن را مرتفع می كند. اگر ورزش می كنید، برای جلوگیری از پرخوری و همین طور تجدید قوا و انرژی تان به مصرف پروتئین بیشتری نیاز دارید. تركیبات شیركاكائو مواد مغذی قدرتمندی برای مغز هستند كه به شما احساس آرامش، شادمانی و مسرت می بخشد.
مدیر پیشین گروه بدنسازی فدراسیون فوتبال اضافه كرد: شیر به خصوص نوع كاكائویی آن، پروتئین و كلسیم بسیار زیادی دارد كه به سلامت استخوان ها و دندان ها كمك شایانی می كند. بدن شما به مصرف پروتئین و كلسیم بیشتر نیاز دارد تا سلول ها را تغذیه كند و از این طریق احساس تندرستی و تجدید نیرو كنید. پس از انجام ورزش، سلول هایتان شكسته می شوند و لازم است مورد بازسازی قرار گیرند، بنابراین، نوشیدن شیركاكائو پس از ورزش بسیار سفارش میگردد.
جهانی با بیان این كه شیر كم چرب برای زنانی كه قصد دارند وزن شان را به شكلی آرام تر و كم خطرتر حفظ یا كم كنند، اشاره كرد: بااینكه امكان دارد فرایند كندی باشد اما اثری ماندگار و دائمی خواهد داشت. نوشیدن یك لیوان شیركاكائو پس از ورزش به شما كمك خواهدنمود وزن تان را در سطح ایده آلی حفظ كنید.
او در آخر اظهار داشت: شیركاكائو كلسیم فراوانی دارد كه ماده ای حیاتی برای استخوان ها به حساب می آید. با نوشیدن منظم شیركاكائو از مبتلاشدن به پوكی استخوان جلوگیری خواهد شد. شیر كاكائو همین طور حاوی ویتامین دی است كه به حفظ سلامت دندانها و تقویت آنها در مقابل عفونت های ناشی از باكتری ها كمك می نماید.




1397/09/23
17:26:55
5.0 / 5
33
تگهای خبر: بازی , پروتئین , تغذیه , سلامتی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
بیلیارد