یازده سفارش برای ورزش در هوای گرم

یازده سفارش برای ورزش در هوای گرم

ایت بال: در حالیكه دمای هوا در سراسر دنیا افزایش چشمگیری داشته است و گرمای هوا در تابستان امسال به شكلی بی سابقه به نظر می آید، خیلی از افراد نگران ورزش كردن در این دمای بالا هستند. راهكارهایی وجود دارد كه كمك می نماید بدون این كه آسیبی به بدن وارد شود در هوای گرم ورزش نماییم.



به گزارش ایت بال به نقل از ایسنا و به نقل از سایت MNT، سفارش های زیر برای افرادی كه می خواهند در هوای گرم ورزش كنند، مناسب هستند.

۱. برنامه ریزی درستی برای زمان ورزش كردن داشته باشید:

بهتر است زمان های خنك را برای ورزش انتخاب كنید. بامداد زود یا دیر وقت كه دمای هوا كمتر است مناسب ترند.



۲. مكان مناسب را برای ورزش انتخاب كنید:

همیشه در مكان هایی كه سایه است ورزش كنید، تلاش كنید فضاهایی را انتخاب كنید كه درخت بیشتری دارند.



۳. سر خویش را خنك نگه دارید:

قسمت مهم بدن كه باید خنك نگه داشته شود، ناحیه سر است. سر خویش را با آب خنك كنید.



۴. نوشیدنی مناسب انتخاب كنید:

این كه چه زمان نوشیدنی بنوشید و چه بنوشید بسیار مهم می باشد. اگر زیاد عرق می كنید باید نوشیدنی شما حاوی الكترولیت بیشتری باشد.



۵. به آب و غذای خود نمك اضافه كنید:

معمولا افراد از نمك كمی در غذای خود استفاده می نمایند. در ایام بسیار گرم كمی بیشتر به غذای خود نمك اضافه كنید.



۶. ۷۵۰ میلی لیتر آب در هر ساعت بنوشید:

اگر در فضای گرم ورزش می كنید در هر ساعت ۷۵۰ میلی لیتر آب بنوشید. برای مثال اگر دوچرخه سواری می كنید دو بطری آب همراه داشته باشید. می توانید در یكی از بطری ها آب و برای دیگر نوشیدنی ورزش نگه دارید.



۷. اگر شب ها عرق می كنید بامداد ها بیشتر آب بنوشید:

گاهی اوقات افراد فراموش می كنند كه عرق كردن شبانه را جبران كنند. شب هایی كه هوا بسیار گرم است بدن عرق می كند و باید بامداد ها با خوردن میزان مناسب آب این عرق كردن را جبران كنید. پیش از شروع ورزش صبحگاهی حتما آب بدن را تامین كنید.



۸. از كافئین به هنگام ورزش استفاده نكنید:

اگر در هوای گرم ورزش می كنید كافئین مصرف نكنید.



۹. دویدن خویش را به دوره های كوتاه تقسیم كنید:

دویدن در هوای گرم یكی از فعالیت های دشوار می باشد. اگر می خواهید ۲۱ كیلومتر بدوید. این دویدن را به سه قسمت تقسیم كنید و بین این دوره ها آب بنوشید.



۱۰. با خودتان به هنگام دویدن كوله سنگین حمل نكنید:

بهتر است هنگام دویدن كوله سنگینی حمل نكنید یا حتی بطری آب دست نگیرید.



۱۱. به یاد داشته باشید كه به هنگام شنا كردن هم عرق می كنید:

هنگام شنا كردن هم بدن عرق می كند و نیاز به تامین آب بدن وجود دارد. اگر در استخر رو باز شنا می كنید بدن بیشتر عرق خواهد نمود. ازاین رو آب كافی بنوشید.






1397/05/13
13:05:42
5.0 / 5
82
تگهای خبر: شنا , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
بیلیارد