بیش تمرینی باعث افزایش قدرت بدنی بازیكن فوتبال نمی گردد

بیش تمرینی باعث افزایش قدرت بدنی بازیكن فوتبال نمی گردد

ایت بال: رییس كمیته بدنسازی فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد كه بیش تمرینی پیش از شروع رقابت های لیگ فوتبال نه تنها باعث افزایش قدرت بدنی بازیكن نمی گردد، بلكه صدمه های جسمانی و روانی هم به دنبال خواهد داشت.



دكتر علیرضا جهانی در گفت وگو با ایسنا، اضافه كرد: خیلی از مربیان فوتبال بر این باورند كه پیش از شروع رقابت های فصل جدید لیگ فوتبال هر چقدر فشار و حجم تمرینات بیشتر و تمرینات بدنسازی سنگین تری را بازیكن پشت سر بگذارد عملكرد بهتری را در شروع رقابت هاخواهد داشت. در حالیكه این تفكر اشتباهی است و صدمه های جسمانی و روانی را به دنبال خواهد داشت.
وی اظهار داشت: یكی از بزرگ ترین عواملی كه سبب خستگی و قطع تمرینات ورزشی می شود، گلیكوژن عضله است. گلیكوژن انرژی مورد نیاز جهت تمرینات ورزشی رابرای عضله فراهم می آورد و مقدار مصرف گلیكوژن در هنگام تمرینات سخت و شدید تا ۴۰ برابر افزایش می یابد. در هنگام تمرینات سخت، شدید و طولانی مدت میزان گلیكوژن عضله به صفر هم می رسد. متاسفانه خیلی از مربیان بدون توجه به این مورد زمان تمرینات را ۷ بامداد به صورت ناشنا با تمرینات استقامتی و استقامت در سرعت به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه آغاز می كنند كه باعث افت شدید قند خون و گلیكوژن می گردد.
این مدرس فیفا خاطرنشان كرد: بیش تمرینی زمانی بروز می دهد كه میزان فعالیت های ورزشی یك بازیكن فوتبال بیش از ظرفیت و توان او باشد و بازیكن تمرینات پرفشار و سنگینی را در هر جلسه تمرین تحمل كند بدون این كه مربی به ریكاوری در حین تمرین توجه داشته باشد. در نتیجه بازیكن به مرور زمان به مرحله ای می رسد كه از نظر عملكردی دچار افت می گردد و امكان صدمه دیدگی ورزشكار در چنین شرایطی افزوده می شود. ازاین رو مربی باید به این مساله توجه داشته باشد كه با كاهش شدت، حجم و تعد اد جلسات تمرین، دادن استراحت كافی به بازیكن و دریافت به موقع مواد غذایی و كربوهیدرات مانع بروز بیش فعالی در بازیكن فوتبال شود.
جهانی تصریح كرد: مربیان نباید این تفكر را داشته باشند كه افزایش تعداد جلسات تمرین باعث بهبود و رشد عملكرد بازیكن فوتبال می شود، بلكه كیفیت تمرینات مهم می باشد نه افزایش تعداد جلسات تمرین.
رییس كمیته بدنسازی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مربیان باید برنامه تمرینات را برای بازیكنان فوتبال در فصل بدنسازی طوری طرح ریزی كنند كه اگرهنگام بامداد تمرینات قدرتی، سنگین و پرفشار انجام می دهند، بعدازظهر به مرور تكنیك و تاكتیك بپردازند تا بازیكنان در طول فصل رقابت های لیگ برتر فوتبال عملكرد موفقی داشته باشند نه این كه به علت بیش تمرینی با شروع رقابت های لیگ به علت صدمه دیدگی لیگ را از دست بدهند.
وی در انتها كاهش حجم عضلات و تحلیل قدرت بدنی، بالا بودن ضربات قلب بیش از اندازه معمول، افزایش درد عضلات، كم شدن بازدهی تمرین، كم شدن توان و انرژی در تمرینات، سردرد در هنگام تمرین، كم اشتهایی و بی میلی به غذا خوردن، احساس خستگی در طول روز، عصبانی بودن و تند مزاج شدن، لرزش شدید دست ها و بی خوابی و بی قراری در شب همچون علائم بیش تمرینی عنوان نمود.




1397/04/29
21:23:03
5.0 / 5
87
تگهای خبر: بازی , رقابت , فوتبال , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
بیلیارد