۴ دلیل برای پیاده روی روزانه

۴ دلیل برای پیاده روی روزانه

ایت بال: در این مقاله به اختصار چهار مزیت پیاده روی بیان شده است كه می تواند انگیزه مناسب را در شما برای آغاز شیوه جدیدی از زندگی تولید كند.



به گزارش ایت بال به نقل از ایسنا، فرادید نوشت: «امروزه خیلی از ما توسط پیام های تناسب اندام بمباران می شویم؛ پیام هایی كه همواره تاكید بر تقویت و بهبود سلامت دارند و باید برای آن اهمیت ویژه ای قائل شویم اما در واقعیت ماجرا، نیازی به این همه سخت گیری نیست.

پیاده روی (به طور منظم) دست كم از استرس و اضطراب های روزانه می كاهد و روشی ساده برای مقابله با استرس هم به حساب می آید و مزایای فراوانی را هم برای سلامت بدن به همراه دارد. در این مقاله به اختصار چهار مزیت پیاده روی بیان شده است كه می تواند انگیزه مناسب را در شما برای آغاز شیوه جدیدی از زندگی تولید كند.

افزایش انرژی

قدم زدن – همانطور كه بعنوان یك كودك نو پا بدون تفكر آغاز به راه رفتن می كنید – در بزرگسالی هم به كمك یك پیاده روی ساده انرژی و خلق و خو خویش را بهبود ببخشید. حتی در زمانی كه ممكن است وظایف سختی بر عهده داشته باشید و نمی دانید كار را باید از كجا آغاز كنید، تنها با چند قدم ساده وضعیت را بهبود ببخشید.

علاوه بر تمامی این ها بعد از چند ساعت كاری سخت نیاز دارید كه برای چند دقیقه از صندلی خود بلند شوید و كمی راه بروید. اگر قادر به پیاده روی در فضای طبیعی هستید صد درصد بسیار بهتر از طریق رفتن بر روی تردمیل است. مطالعات نشان می دهند پیادهروی در خارج از منزل و محیط كاری باعث كاهش استرس می گردد.

بهبود سلامت قلب

یك پیاده روی معمولی روزانه می تواند مزایای فراوانی برای سلامتی عرضه نماید. به قول انجمن قلب آمریكا، تنها ۳۰ دقیقه پیاده روی روزانه به بهبود فشار خون و كاهش خطرات احتمالی مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی و سكته مغزی كمك نماید. تنها كافی است ماشین شخصی خویش را پارك كنید و و یك مسیر مشخص را به مدت ۳۰ دقیقه بپیمایید.

كاهش قند

اگر یك میان وعده غنی از شیرینی جات داشته اید، به یك پیاده روی كوتاه بروید. یك مطالعه نشان داده است كه یك پیمایش ۱۵ دقیقه ای كمك می نماید تا میزان قند مصرفی خویش را كاهش دهید.

بهبود سلامت مغز

پیادهروی منظم و پیوسته با افزایش انعطاف پذیری مغز، تولید توانایی و رشد ارتباطات عصبی در مغز همراه است. در حقیقت یك پیاده روی كوتاه می تواند به جلوگیری از بروز اختلالات شناختی و آلزایمر جلوگیری كند. یك مطالعه كه بر روی سطح فعالیت سالمندان انجام شده بود نشان می داد كسانی كه هر هفته میزان مشخصی را پیاده روی می كنند، سبب افزایش تولید ماده مغذی در مغزشان در مقایسه با كسانی كه فعالیتی ندارند می شوند كه خطر مبتلا شدن به بیماری های شناختی را می كاهد.




1397/01/28
14:42:14
5.0 / 5
48
تگهای خبر: شنا , فعالیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بیلیارد