ورزش مغزی روش مناسب برای پیشگیری از تحلیل بافت مغز

ورزش مغزی روش مناسب برای پیشگیری از تحلیل بافت مغز

ایت بال: عضو انجمن پزشكان ورزشی ایران معتقد می باشد كه ورزش منظم، هدفمند و انجام تمرینات مغزی منظم می تواند سلامت عروقی را برای كمك به محافظت از بافت مغز افزایش دهد.



حسین سعادت مهر در گفت وگو با ایسنا، درباره ورزش مغزی اظهار نمود: با گذشته عمر نه تنها عضلات تحلیل می رود، مغز ما هم آتروفی می گردد كه این امر می تواند مشكلاتی را در انجام وظایف ذهنی تولید كند. به همان اندازه كه تمرینات بدنی می تواند در جهت جلوگیری از پیری عضلات موثر باشد، شیوه زندگی سالم و انجام تمرینات مغزی منظم و هدفمند هم در افزایش ذخایر شناختی مغز تاثیر بسزایی دارد.
وی اظهار داشت: رویكردهای سلامت مغز شامل یك رژیم غذایی متعادل حاوی چربی، كلسترول كم و بالا بودن آنتی اكسیدان هاست. البته علاوه بر تغذیه خوب، ورزش منظم هم می تواند سلامت عروقی را برای كمك به محافظت از بافت مغز افزایش دهد. هنگامی كه مغز غیرفعال است، تمایل به آتروفی دارد. به همین دلیل، فعالیت های طولانی مدت و نسبتاً منفعل مانند نشستن در مقابل تلویزیون به مدت طولانی به سلامت مغز صدمه می رساند
عضو انجمن پزشكان ورزشی ایران یكی از اهداف ورزش مغزی را درمان مشكلات یادگیری و كاهش استرس روانی و هیجانی فرد عنوان نمود و اضافه كرد: البته افرادی كه به بیماری صرع (تشنج) مبتلا هستند، زنان آبستن و همینطور در دوره قاعدگی این ورزش سفارش نمی گردد.
سعادت مهر با بیان این كه پیش از شروع ورزش مغزی آب بنوشید، تصریح كرد: ۸۵ درصد وزن مغز آب است و كودكان سریعتر آب بدن را از دست می دهند، ۱۰ دقیقه پس از خوردن آب امواج مغزی تغییر می كند، فرایندهای شیمیایی را متعادل می كند و در حقیقت نوعی "راه اندازی مجدد ذهنی" تولید می گردد. ضمن این كه با نوشیدن آب پیش از انجام ورزش مغزی، مغز شما سریعتر كار خواهد نمود.
وی اظهار داشت: هنگام انجام ورزش مغزی دست چپ روی سینه و كف دست چپ روی ناف قرار بگیرد، تنفس با بینی به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه صورت گیرد، دست ها و پاها را باید به صورت متقاطع و پی به دنبال به هم نزدیك نماییم، همزمان با حركت، تنفس عمیق بكشید و با ۴شماره هوا را بیرون دهید. دست ها را عوض كنید و مراقب باشید در این حركت فشار به سر وارد نشود و سر را به سمت جلو خم نكنید. برای افزایش امواج الكترومغناطیسی دست ها را به هم بمالید و انگلشتان را بر روی ناف قرار دهید. با دست راست كتف چپ را بگیرید و نفس عمیق بكشید در حالیكه بازدم می كنید سر را به سمت مخالف بچرخانید و....
سعادت مهر در انتها اظهار نمود: ورزش مغزی چون برای تعامل با مغز طراحی شده است، روی تمام دانش آموزان از خردسال تا بزرگسال كارایی دارد و افراد با انجام این تمرینات علاوه بر كاهش استرس می توانند به افزایش یادگیری خود كمك كنند.







1396/12/05
19:28:55
5.0 / 5
123
تگهای خبر: ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
بیلیارد