مدیرعامل گروه رسانه ای مهر تأكید كرد؛

ضرورت ایجاد نوآوری مبتنی بر دانش در اقتصاد رسانه

ضرورت ایجاد نوآوری مبتنی بر دانش در اقتصاد رسانه

ایت بال: مدیرعامل گروه رسانه ای مهر با تاکید بر اینکه آینده رسانه ها در گروی توجه ویژه به اقتصاد رسانه است، اظهار داشت: نوآوری مبتنی بر دانش در اقتصاد رسانه می تواند موجب استمرار حرکت این مجموعه ها باشد.


به گزارش ایت بال به نقل از مهر، مراسم انعقاد تفاهمنامه پشتیبانی از ایجاد «خانه خلاقیت و مرکز نوآوری رسانه مهر» با حضور دکتر اسماعیل قادری فر رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و محمد شجاعیان مدیرعامل گروه رسانه ای مهر، امروز در محل سالن اجتماعات خبرگزاری مهر اجرا شد. محمد شجاعیان در این مراسم اظهار داشت: گروه رسانه ای مهر از شروع راه اندازی خود با مجموعه ای از اتفاقات خوب همراه بوده و توجه ویژه ای به عرصه فرهنگ داشته که منجر به ایجاد نوآوری هایی طی نوزده سال اخیر شده است. وی افزود: روزنامه تهران تایمز بعنوان عنصر قدیمی تر گروه رسانه ای مهر، با خلاقیت و توجه دکتر شهید بهشتی در ابتدای راه و مسیر انقلاب شکل گرفت که شاید بتوان گفت با امکاناتی که در آن زمان وجود داشت، توجه ویژه به عرصه بین المللی بود و این یکی از پایه های خلاقیت آن دوره محسوب می شود. مدیرعامل گروه رسانه ای مهر افزود: در آن زمان همه توجهات کشور به داخل جلب شده بود و ایجاد این فضای گفتمانی با سایر مردم دنیا بواسطه روزنامه تهران تایمز ظرفیتی بود که در دل انقلاب شکل گرفت. مدیرعامل گروه رسانه ای مهر اظهار داشت: ما از روز اول به سرمایه انسانی که عنصر مبتکر همه حوزه ها همچون فناوری و رسانه است، توجه ویژه ای داشته ایم. برای اینکه نرم افزار حوزه کار ما، نیروهای انسانی است و ظرفیت بزرگی در سرمایه انسانی خبرگزاری مهر و دیگر رسانه های جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی وجود دارد. شجاعیان با اعلان اینکه ظرفیت شبکه های اجتماعی، وضعیت دسترسی علاقه مندان به حوزه رسانه را آسان تر کرده است، اضافه کرد: ما در گروه رسانه ای مهر به دنبال این بودیم که از مجموعه همه ظرفیت های فناوری، آی تی و نیروی انسانی استفاده نمائیم. مدیرعامل گروه رسانه ای مهر با اشاره به راه اندازی خانه های خلاق و نوآوری رسانه ای اظهار داشت: خانه های خلاق و نوآوری می توانند به ایجاد یک جهش در حوزه اثربخشی کمک کنند. طبیعتاً ما هم بعنوان رسانه، توجه ویژه ای به این مساله داریم تا به افزایش ضریب نفوذ و مرجعیت رسانه منجر شود. شجاعیان با اشاره به ظرفیت هایی که می توان با ایجاد خانه های خلاق و نواوری در حوزه رسانه فراهم آورد، اشاره کرد: خانه های خلاق در عرصه رسانه می تواند ظرفیت جدیدی در زمینه سرمایه های انسانی از حیث آموزش های مؤثر (کاربردی و عملیاتی روز)، استفاده از ظرفیت های آینده پژوهی رسانه ای جدید و نوآروانه برای بهره مندی از دانش روز، توجه به مخاطب شناسی و پرورش ایده را فراهم آورد. وی با تاکید بر اینکه این خانه های خلاق فرصتی برای علاقمندان به نوآوری در عرصه رسانه است، اظهار داشت: این مرکز توجه را به سمت رسانه هایی که ظرفیت اثربخشی بالاتری دارند معطوف می کند؛ همین طور خانه های خلاق می توانند از ایده ای خلاقانه در حوزه رسانه حمایت کنند. وی با اعلان اینکه یکی از مباحث مهم در عرصه رسانه، اقتصاد رسانه است، اظهار داشت: اگر به این مساله توجه نداشته باشیم با چالش هایی مواجه خواهیم شد برای اینکه اقتصاد در مجموعه های فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردارست. شجاعیان اشاره کرد: مجموعه ها باید بتوانند مستقلانه حیات خودرا حفظ کند و این رسالت آینده رسانه ها در گرو توجه ویژه به اقتصاد رسانه است و اگر به آن توجه نشود، منجر به وابستگی به پول های نفتی به می شود و به مرور زمان امتداد خودرا از دست می دهد. مدیرعامل گروه رسانه ای مهر اشاره کرد: ما تلاش داریم اتمسفر زیست رسانه را با هوای تازه ای نسبت به قبل تغییر دهیم تا به پیشرفت نظام اسلامی برسد و این ماموریت با کمک معاونت علمی شتاب می گیرد.

1400/02/10
13:35:21
5.0 / 5
1213
تگهای خبر: آموزش , جت , سالن , شنا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بیلیارد